سرعت؛‌ بلای جان ۲۸ درصد از تهرانی‌ها-راهبرد معاصر
تریاک در کدام مناطق کشور گران‌تر است؟ ورود سامانه جدید پربارش به ایران | سرمای شدید و بارش در این مناطق جریمه‌های رانندگی دوبرابر شده بخشیده نمی‌شود کلاهبرداری میلیاردی با ترفند ارسال پیامک جعلی در چناران اسامی محصولات آرایشی و بهداشتی غیرمجاز از سوی سازمان غذا و دارو اعلام شد گرد و خاک میهمان ناخوانده تهرانی‌ها می‌شود | هشدار زرد هواشناسی باند سرقت از مغازه‌های آهن و ضایعات فروشی در تهران متلاشی شد وزیر بهداشت: دستیاری پزشکی شغل می‌شود تصاویر | ارسال محموله دارویی هلال احمر ایران به لبنان آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور ۳ متهم فروش مواد مخدر در فضای مجازی به دام افتادند برف پاییزی این مناطق کشور را دربر می‌گیرد | سردی شدید هوا در برخی نقاط سرعت اینترنت موبایل و ثابت در ایران افزایش یافت آغاز ثبت‌نام تاکسی‌های «جی ۴» در کشور | اعلام قیمت و نرخ تسهیلات خودرو به متقاضیان اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان فوق‌العاده رتبه‌بندی برای ۱۸۰ هزار معلم بازنشسته

سرعت؛‌ بلای جان ۲۸ درصد از تهرانی‌ها

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ، علت وقوع ۲۸ درصد از تصادفات در دی و بهمن را عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از «سرعت» عنوان کرد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۴ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 March 06
کد خبر: ۱۷۵۶۷۵

به گزارش راهبرد معاصر، سرهنگ محمد رازقی معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه تلویزیونی «شهر امن» به بررسی وضعیت تصادفات تهرانی ها در دی و بهمن سال جاری پرداخت و تصریح کرد: به طور کلی تاخیر در رویت، عدم توجه به جلو و سرعت غیر مجاز از عوامل و دلایل بروز تصادفات است.

 

وی با بیان اینکه سرعت می‌تواند به شکل‌های مختلف در تصادفات تاثیر گذاشته و علت تصادف باشد تصریح کرد: می‌توان به زمانی که سرعت وسیله نقلیه بالاست و تاخیر رویت خطر توسط راننده را داریم اشاره کرد چراکه راننده چون سرعتش بالاتر از سرعت مجاز و مشخص در معبر است، خطر را دیر می بیند و موجب تصادف می‌شود.

 

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: تاخیر در رویت، عدم توجه به جلو ، سرعت غیرمجاز و عدم رعایت سرعت مطمئنه از عوامل و دلایل تصادفات است.

 

وی گفت: 28 درصد از تصادفات در دو ماهه گذشته_ دی و بهمن_ به دلیل عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از عدم رعایت سرعت مطمئنه رخ داده است ؛ بطور ساده تر اینکه حدود 28 درصد از تصادفات به طور مستقیم با سرعت های رانندگان ارتباط داشته است.

 

سرهنگ رازقی گفت: در مسیرهای شمال به جنوبی به خاطر شیبی که شهر تهران دارد ، رانندگان باید مدیریت سرعت را در دست بگیرند که حادثه ای بخاطر افزایش سرعت به وقوع نپیوندد./ فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار